ПОЛИТИЧЕСКАТА КЛАСА

22 Ноем

-Ма, Пено ма, къде ходиш та не мога да те видя ,ма?
– Мии, къде ходя, тука съм, що?
-Ами нашите пак победиха ма.
-Кои са нашите и кои са вашите, ма Маро?
-Как кои, ма Пено? Ти забрави ли, че синът ми е депутатин и аз съм от политическата класа?
-Еее, кои са тия? Сините или червените?
-Ама много си проста, ма Пено, политическата класа са всички, които са във властта – сини, червени, пенбени и т.н.
-И какво ще правим сега? Аз например не гласувах за вашите. Аз гласувах за референдума. Аз като тези 3,5 милиона избиратели искам да се изпълни волята народна!
– Виж сега Пено, много важно е сега да има устойчивост и устойчива политика.Трябва да разберем проблемите за дълбоката същност на нещата. Аз също съм за народа. Глас народен-глас Божи. Нали аз представлявам народа, защото съм майка на негов избраник, депутатин.
Ти ли си ма Маро, народен представител ?
-Аз ами , кой друг! Ти знаеш ли какво ми каза синът ми?
-Какво?
-В държавата в момента има по-високо политическо темпо, нов политически цикъл. Нашата Демокрация не е такава, че да рационализира вота на гражданите. Народът може да си иска нещо, ама той не знае дали това нещо е хубаво за него или не, а ние депутатите знаем. Тука става въпрос за представителност, а само аз мога да представлявам народа, защото ме е избрал да му служа, да го представлявам. От къде на къде той ще има наглостта да гласува по начин който не съм му посочил? Как така друг ще го представлява? Тук става въпрос за личен бонус, но ти не можеш да го разбереш. Народът може да си мисли и да иска всичко, но аз определям правилата на играта. Който не е с нас е против нас. Не ние депутатите сме против народа, а народа е против нас депутатите защото е прост, тъп и нагъл и не знае как да избира.
– Въх, мър Маро! Така страшно ли го каза, ма?
– Така ами.Ти какво си мислиш?
– Ами дълг, чест, достойнството, моралът? Хората искаха да Ви накажат и затова гласуваха така.На пук.
-Да, ама така не се наказва, ма Пеноо! Наказва се с тояга, а не с гласуване. Да, ама тоягата е в мен и аз не я давам. Как тогава ще ме накаже народът. Затова да си мълчите и да си траете, че ще ви врътнат кранчето на въздуха ОТГОРЕ, та ще дишате още по-тежко! И ножът, и хлябът е в нас. Каквото кажем политическата класа, това ще е.
– Въх, ма Маро! Не ме плаши, ма! Говориш като сина си. Ами нали оня ден Омбудсманът внесе законопроект съставен от независими експерти в Н.С. и каза, че това е проект за решение на въпроса от името на нас, гражданите.
– Пено, не ме ядосвай!Аз говоря като синът си, защото сме от политическата класа. Ти не разбра ли, че нашата класа не желае промяна? Ние сме горе – вие народът сте долу. Демек, промяна няма да има. Синът ми вика: ,,Ако аз не управлявам, значи никой не може да управлява. Как така ще има нова формула за управление? Какви са тези нови формули за конкретни политики?Какви са тези независими експерти, дето правят предложение с Омбудсманът до Н.С.? Кой се опитва да клати държавата? Така не може! Тези експерти не са нашите експерти. Те не са експерти, а самозванци някакви. Нашите експерти се експерти, защото правят това, което им кажем депутатите. Демек , по тази начин ние мислим за народа си , защото той не може да мисли за себе си.Аз също искам да изпълня исканията на народа, ама тук трябва дълго да се мисли, да се дискутира, да има диспут, да се вземат правилни за нас решения, да мине време, да се уталожат нещата. Трябва да участват нашите експерти, политолози, социолози, специалисти по изборни системи,специалисти по административно деление на страната и др. и др. и др. Трябва да има ясни и отчетливи ангажименти. Всичко това са достатъчни основания за инпулс на нашите собствени способности към дълбока промяна, но всичко да си остане по старому. Нещата трябва да се направят толкова сложно, че да не могат да се оправят без моя помощ и намеса. Така аз оставам незаменим. Трябва да стане бавно, за да имам време да окрада още народа си, а после – Филипините. Така е в политиката. Трябва да знаеш какво да направиш, как да го направиш и да имаш волята да го направиш. Аз имам волята да го направя. На нас благата – на вас лайната. Това е! Друго няма да видиш!
– Ха да видим дали няма да видя друго!- изръмжа заканително Пена, врътна се енергично и се запъти за кръчмата с намерение да започне подготовката за промяна на статуквото.

Вашият коментар

