КАТО НЕ ВЪРВИ НЕ ВЪРВИ

27 Ян

За днес си бях взел един ден отпуск, за да мога да си свърша някоя неотложна работа /сметки, ток,  вода, нова лична карта и др./. Сутринта се успах, защото часовника не звъня и не ме събуди навреме. Станах, набързо свърших с таолета си, облякох се и отидох в гаража. Седнах зад волана на автомобила си, но той неще да запали та неще. А вън вали като из ведро. Помолих му се малко и ооо чудо – успя двигателя  замърка и потеглих. Реших да отида до някой банкомат  да изтегля някой лев. Спрях, притичах бързо под дъжда до банкомата, сложих си картата ама на грънци.  Автомата се заинати и не пуща, та непуща левчета. Нямал съм наличност. Хайде дее, та нали преди няколко дена ми приведоха заплатата и знам колко имам в сметката си. Добре, че банкомата е пред банката ми, та влезнах вътре за оправя нещата. Оказа  се, че наистина някой с подправена карта е теглил пари от моите спестявания. Пуснах си молбата и бегом по другите задачи. Да ама не както казва бай Петко Бучаров. Когато излезнах навън видях, че автомобила ми го няма. Хукнах към паркинга  където  съхраняват взетите от паяка автомобили, но един колега , шьофор , така мина през една локва на пътя, че целият ми нов кустюм стана на …Ядосан стигнах някак си до паркинга. И там какво да видя? Моята кола е там ама помляна, та помляна. Попитах какво е станало с автомобила ми? Отговорът бе, че при разтоварването са я изпуснали. Повиках КАТ и застрахователя. Оказ се, че катаджията не може да ми даде протокол поради неясни причини,а застрахователя, отказва да ми даде и лев защото причините  за събитието не са изяснени. Ако се изясни случая да им се обадя. Направиха ми акт за неправилно спрян автомобил, като същевременно се оказа, че и личната ми карта е с изтекъл срок та хоп още един акт за изтекъл срок на документ за самоличност. Нищо не ми помогна. Молих се, карах се, пак се помолих, ама  не става. Хукнах към РПУ-то, но пътем реших да си взема някаква закуска от павилиона. Оказа се, че в нея имало нещо твърдо и …ми отидоха два зъба. От там пресичайки улицата на пешеходна пътека, при зелен сигнал бях блъснат от лек автомобил, който май ми счупи дясната ръка. Бях облагороден по всички правила на риторичното изкуство от шофьора на автомобила, но КАТ така и не дойде и всички се разотидоха. Някак си стигнах до болницата. Там изчаках търпеливо реда си и след направена снимка се установи, че дясната ми ръка е счупена, но немогат да ми я гипсират защото материалът свършил, а и аз съм нямал здравна осигуровка/вече ми бе писнало всичко и не исках да споря за осигуровката/.Ако почакам, ще ми сложат временно шина. Реших да изчакам. След около половин час ме извикаха и ми сложиха шина на лявата ръка, въпреки  моите протести, че ми е счупена дясната ръка. Така ами като не съм завършил медицина откъде ще знам коя ръка ме боли. Може пък аз да бъркам нещо. Тези хора снимка гледат, учили са. Но нейсе. Платих си като поп и продължих към РПУ-то. Застанах на опашката и след известно време ми дойде редът. Когато си подадох документите, се оказа, че аз не съществувам. Нямал съм акт за раждане и не могат да ми издадат нов документ за самоличност. Как са издали стария въобще не знам? Не ми издържаха нервите и се развиках, но веднага пристигнаха патрули и ме изведоха от РПУ-то. От там отидох веднага в общината. Оказа се, че наистина навремето някой забравил да ме впише в регистрите. Сега трябвало да се мине през съд. Дълго се мъчих да убедя чиновниците, че аз съществувам и съм сеществувал до сега, ама не би. Те си оставаха непреклонни, че аз не съществувам. Излезнах от общината и се запътих за съда. Минавайки покрай един ресторант ми дойде гениална идея. Бях много гладен , ядосан , унизен,  умърсен ….Влезнах в ресторанта и си поръчах обяд. След като се наобядвах, станах и реших да изляза. Сервитьорът ме спря и поиска да си платя обяда. Ама аз вече бях решил да заиграя на хорото на което ме закопчаха и казах съвсем невъзмутимо, че аз не съшествувам. Севитьорчето онемя, вдигна си телефончето и след малко дойдоха полицаите. Те също ме приканиха да си платя сметката, ама аз им казах, че не съществувам. Тогава те така ме хванаха и тикнаха в патрулката, че свят ми се зави /Въпреки превързаната ми лява ръка и счупена дясна/. Аз започнах да крещя от болка, но това бе сметнато като глезотия и докато се опомня бях заведен при психиятър. Набързо му съобщиха за случая, бях изслушан лично от него, но заключението му бе, че щом нямам документ за самоличност, той не може да предприеме нищо по въпроса, но ако съда се произнесе…Грабнаха ме  и право в съда. Там ме видя моя съсед, с когото си пием ракията. Той бе районен съдия и след като разбра за моето тегло се усмихна и каза, че ей сега ще оправим работата, само дето трябва да намеря двама свидетели, които да заяват пред него, че аз  съм се родил и съществувам. Намереха се набързо  двама мои съседи, които заявиха  пред съда,че съм се родил и съществувам. Съда се произнесе и ооо чудо. Аз вече съществувах.  Да ама полицаите и психиатъра решиха, че моето място е психодиспансера. Добре че съседа ми сложи нещата по местата си и се произнесе, че съм вменяем и нямам нужда от лечение. Олекна ми. Тръгвайки си от съда поканих съседите си у нас да пийнем по едно послучай великия момент от моето съществуване/защото взе да се заздрачава/. Обадих се на съпругата ми да приготви нещо за мезе, но тя така ме нахока, че свят ми се зави. Докато  аз некадърника, е трябвало да доказвам, че  съществувам, минали от енергото и водното и спряли тока и водата, защото днес бил последния срок за плащане на сметките. Сега се чудя какво да правя. Дали да се прибирам в дома си,  или да им ….

Един коментар to “КАТО НЕ ВЪРВИ НЕ ВЪРВИ”

  1. kisyov 27.01.2011 at 16:02 #

    Много ми харесва начинът по който са представени случващите се събития – чувството за хумор. Само че, да се смееш или да плачеш. В тази държава всичко може да ти се случи. Темата е много реална.

Вашият коментар

