По повод написаното в „Един завет“

14 Ян

По повод на написаното  в разказчето „Един завет“ днес сутринта, ме заговори местен бизнесмен, син на един от тeзи, които изкочиха от нищото и взеха властта на 09.09.44г. Отначало се нахвърли срещу мен и каза, че тези писания са глупост и нямат никаква историческа, емоционална и каквато и да е друга стойност. След това ми разви теорията си, че човек който няма сериозен бизнес е никой, а сериозен бизнес се прави от хора с връзки и пари,  хора доказали се в обществото. Ето защо той оправдавал постъпката на баща си, че вместо да отиде на фронта е зазвемал власта от кулаците и буржоата. Но не каза и дума за това, как след като баща му е „взел власта“е забогатял за кратко време, как той се оказваше винаги с привилегии при всяка власт от рождението си до сега, как трупа пари, а не плаща на работниците си, как след 10.11.89г. изведнъж стана милионер? На въпроса ми , не заслужават ли работниците му уважението  поне да  си получат изработеното от тях, той отвърна: „Тази пасмина трябва да ми е благодарна, че ги взех на работа, че им обърнах внимание. Те трябва да ми плащат , ако не за друго, то поне за това, че  им позволих да ме познават“. А завета на дедите ни, аз не съм го бил разбрал правилно. Той  изпълнявал завета, а не тези които били измряли по фронтовете, защото от тях  вече нямало сметка.

Онемях! Пред мен  не стоеше човек. Пред мен бе застанало „недостижимо високо същество“, което от висотата на своето възпитание и манталитет, охарактеризираше  една голама част от каста на  обществото ни. Тогава ми светна какво пише за основателите на държавата ни Херодот: за славяните-„те живеят в безвластие и взаимно се ненавиждат“, за прабългарите“-те са …потайни, притворни и неверни. Обладани от алчност за пари. Те пренебрегват клетвата, н е спазват договори,“ за траките-„Те продават децата си в робство“.

Дали едно общество, което е загубило своите духовни и морални ценностни системи може да изгради държава в която да се живее добре и спокойно? Аз вече започнах да не вярвам. И за да не обидя някой които четейки  тези редове се припознае с бизнесмена ще кажа, че всяка прилика с този „герой“ е случайна.

Един коментар to “По повод написаното в „Един завет“”

  1. Antony Todorov 14.01.2011 at 22:07 #

    Ето един герой на нашето време! Всъщност именно така и най-привлекателните идеи се превръщат в прикритие на алчност и безскрупулност. Чудесен пример!

Вашият коментар

